VITAMINS AND SUPPLEMENTS BY FAIRUS ARSHAD

.::BE MY FOLLOWER::.

Friday, June 17, 2011

Zon Selesa

Bila dah kawin, saya sentiasa cari peluang.. tak kisah walaupun terpaksa keluar dari zon selesa untuk sementara.. sebab saya tau, zon selesa yang saya ada tu hanyalah sementara kalau saya tak berubah 5 tahun yang lalu & 5 tahun akan datang.. sebab cabaran mesti akan datang.. jadi saya pikir sendiri, "aku yang nak berubah ikut keadaan atau keadaan berubah ikut aku..?".. tapi memang confirm lah keadaan takkan berubah ikut kita, betul tak?

Dari dulu selalu meleleh air liur tengok blog orang macam yang berduit macam Lady Verde sape-sape tah lagi.. diorang shopping sakan & boleh pergi ke oversea merata.. teringin nak macam tu.. shopping tu boleh terima lagi, sebab sedar sape diri.. ehehe.. tapi part jalan-jalan tu memang la tak tahan.. alangkan dalam negara pun payah nak berjalan kecuali balik kampung.. "diorang siap boleh honeymoon 3 kali setahun, siap boleh babymoon lagi.. hishhh.. aku???" huhu.. Pikir balik sorang-sorang sambil mata baca blog orang sambil meleleh air liur (eee.. tak la meleleh betul-betul.. eheheh).. "ishh.. bestnyerrr tengok dia camtu.. heaven nyerr.. kalau lah aku macam tu.. bila la nak dapat peluang macam tu..".. Aduhhh.. sampai bila la nak jadi penonton nie..


Tapi bila dapat peluang dalam biznez nie, memang saya betul-betul amik. Saya tak toleh ke belakang lagi.. sebab saya tahu masa tu Allah dah bukak pintu hati saya untuk berubah.. dan masa tu saya tau, "Ok this is it..! Ini lah cara untuk aku dapat rasa macam mana diorang orang kaya tu rasa.. gi jalan sana sini & senang.". Bila saya dah nampak cara tu, uishhh memang tak pikir panjang, terus sign up buat biznez.. Tak nak lagi jadi penonton..! Tapi nak jadi pengubah hidup sendiri..! Bukan untuk orang lain pun.. tapi untuk diri saya & keluarga saya.. dan dari situ lah saya makin semangat nak majukan diri. Saya tak nak usia makin banyak, tapi tak banyak perkara yang berubah.. saya rasa hidup saya hanya lah sia-sia..

Kalau dulu saya duduk rumah tak buat apa di hujung minggu, merungut barang naik, minyak naik.. kalau dulu saya selalu meleleh air liur tengok seronoknya hidup orang lain yang senang.. kalau dulu nak beli baju siap harga RM100 pun berkira-kira.. kalau dulu dok tengok blogshop pun menganga.. dan paling horror.. kalau dulu nak buat saving untuk mak, anak & diri sendiri pun payah.. apa lagi nak ada backup bila time emergency..! eee.. macam-macam ketakutan saya dulu..



Alhamdulillah.. sekarang saya dah mula merasai kenikmatan setelah saya tinggalkan sekejap zon selesa.. bukan kata buat biz tak selesa.. tapi hujung minggu saya banyak diisikan dengan benda yang bermanfaat & menguntungkan.. saya tetap punya masa dengan anak-anak.. tapi bila saya kena buat apa yang saya kena buat, saya buat bersungguh-sungguh.. kalau dulu mengadap blog orang meleleh air liur, sekarang tak lagi.. dan paling utama.. kalau dulu saya susah hati sangat-sangat tak da saving, sekarang saya mampu tersenyum lebar..

slot memotivasikan diri bersama Puan Fazi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...