VITAMINS AND SUPPLEMENTS BY FAIRUS ARSHAD

.::BE MY FOLLOWER::.

Saturday, April 30, 2011

bengkung

Bagaimana pemakaian bengkung dapat membantu saya?


adakah bengkung hanya untuk wanita bersalin sahaja???? 




Jenis-jenis bengkung


Bengkung Lilit 
*digunakan secara tradisional oleh wanita selepas bersalin.
*memerlukan bantuan untuk memakainya.



Bengkung Moden @ PREMIUM BEAUTIFUL

*Mudah dipakai.
*Sesuai untuk semua wanita, ibu dan anak dara.
 *Mengempiskan perut
*Membentuk postur dan kerampingan tubuh


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~
~~


Bengkung sangat sesuai untuk semua orang sama ada dalam pantang dan juga anak anak dara atau mak mak dara yg ingin mengempiskan perut...

biasanya untku mak2 dara yang bersalin secara ceaser, 
dicadangkn utk memakai bengkung PB selepas 4 bulan bersalin (dapatkan nasihat doktor dulu yer) sebelum itu, bolehlah memakai bengkung strap tu saja.

satu lagi utk anak2 dara yg selalu makan bersulam air jugak boleh buncit perut...eloklah try pakai bengkung ni...insyaALlah boleh membantu mengempiskan perut tu..

Dengan Premium beautiful, semua orang boleh memakainya tak kira bila dan di mana, sebab sangat mudah nak pakai, material pun dari yang berkualiti....

Pemakaian bengkung yang kemas dapat membantu mengembalikan bentuk badan ke bentuk asal dengan lebih cepat. Ia juga dapat mengekalkan posisi yang baik terutama bagi ibu-ibu yang menyusukan anak.

Bengkung juga baik untuk menyokong tulang anda kerana selepas bersalin berat tidak lagi ditanggung oleh tulang belakang anda. Selain itu, ia juga menyokong dan menguatkan otot-otot abdomen yang lemah akibat regangan ketika mengandung.

Bengkung yang baik adalah bengkung yang mempunyai diameter yang panjang menutupi daripada paras bawah dada sehingga ke bawah pinggul. Ini dapat memberi sokongan yang kukuh ke atas rahim.

Diameter bengkung yang pendek akan menyebabkan ia mudah terangkat ke atas. Ini akan menjejaskan kedudukan rahim kerana bengkung itu akan menekan rahim ke bawah dan menyebabkan posisi rahim menjadi rendah.

Selain itu, bahagian pinggul serta paha akan tertinggal seperti terlebih isi dan akan menjejaskan potongan badan. Di bahagian pinggang mengecil sedangkan di bahagian atas dan bawah kelihatan besar. Ia juga akan membatasi pergerakan anda dan akan lebih berhati-hati apabila bergerak.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...